Terug naar Tromsø

Vandaag hebben we een flinke rit voor de boeg, we rijden in één keer door naar Tromsø, zodat we morgen daar nog een vrije dag hebben. Nu krijgen we toch steeds meer het besef dat het einde van de vakantie toch wel heel erg snel dichterbij komt....

We hebben weer heerlijk geslapen na zo'n avond in de vrieskou, gelukkig zijn de dekbedden hierop berekend, overal waar we tot nu toe geweest zijn, hebben ze heerlijke exemplaren die je het liefst mee naar huis zou willen nemen.
We hebben we wekker gezet, want we willen vroeg vertrekken en zitten dan ook om 09.15 uur al in de auto.

Het eerste stuk is nog mooi rijden, maar als snel verandert het landschap; de bergen lijken hier minder ruig en we rijden er ook niet meer zo vlak langs. Het blijft zeker mooi, maar anders. Wat wel opvalt, is hoe meer we het binnenland inrijden, hoe meer sneeuw er nog ligt; af en toe nog een flinke laag. Gelukkig zijn de wegen heel goed schoon en is er prima te rijden, heel anders dan op de heenweg.

Opeens herkennen we een fotostop van de heenweg, de bergen waar we anderhalve week geleden uitzicht op hadden, zien er nu heel anders uit zo met een dikke laag sneeuw. We stoppen opnieuw en proberen nog een keer dezelfde foto's te maken. We zijn benieuwd als we ze naast elkaar leggen.

Halverwege de middag komen we aan in Tromsø en wat is het hier druk!! Dit zijn we overduidelijk niet meer gewend. Maar goed, er liggen ook weer twee schepen van de Hurtigruten, dus dan weet je het wel.....
Overnachten doen we in hetzelfde hotel als op de heenweg, dat is ons goed bevallen. We worden waarschijnlijk ook al als vaste klant gezien, want we krijgen deze keer een veel grotere kamer.
De auto die leveren we ook maar gelijk in, dat scheelt weer een parkeerplek zoeken, want bij het hotel is alles vol. Eigenlijk stond dat op de planning voor morgenochtend, maar op deze manier kunnen we uitslapen.

De rest van de avond doen we niet veel meer, de koffers weer een beetje reorganiseren, het verhaal schrijven en daar houdt het wel mee op voor vandaag. We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat we vanavond weer buiten zullen staan voor het Noorderlicht; het is bewolkt. Misschien heb ik nu eindelijk eens tijd om mijn boek verder te lezen.....?