Lofoten

De wekker staat om zeven uur deze morgen, eerst de koffer reorganiseren en dan zorgen dat we om stipt acht uur aan het ontbijt zitten. We hebben vandaag een flinke rit voor de boeg. We gaan naar de Lofoten en wel naar Ballstad, een rit van ongeveer 300 kilometer.
Om negen uur is de auto gepakt en zijn we klaar voor vertrek.

We zijn Narvik goed en wel uit en we zien de eerste bui al hangen, letterlijk en figuurlijk, er komt wel een hele donkere lucht aan. Binnen de kortste keren gaat het weer sneeuwen, eerst kleine vlokjes, maar al snel vallen er behoorlijke vlokken naar beneden. Vannacht is hier ook het nodige gevallen, want al snel rijden we door een landschap waar een laag sneeuw ligt van wel 15 centimeter.
We zijn heel blij met onze trouwe vierwieler, die houdt ons stevig op de weg!

Eindelijk komen we aan op de Lofoten. Hoe ziet het eruit daar? Eerlijk, we hebben geen idee......
Af en toe zien we door de laaghangende wolken een stukje van een bergtop of de contouren van een berg, maar echt uitzicht hebben we nergens. Nu vinden we dat eigenlijk vandaag niet zo heel erg; het is een lange dag rijden en we kunnen moeilijk na iedere bocht stoppen om een foto te maken, iets dat je op een heldere dag zeker wel wil doen. Aangezien we dezelfde weg terug moeten rijden, hopen we over een paar dagen op mooier weer.

Na een vermoeiende rit komen we halverwege de middag aan in Ballstad. Het laatste half uur van de rit hebben we zowaar wat van de omgeving gezien. Het is hier werkelijk prachtig; de sneeuw is uiteindelijk overgegaan in regen en zelfs het zonnetje heeft zich nog heel eventjes laten zien.
Gelukkig zijn de vooruitzichten beter, de komende dagen blijft het voornamelijk droog en zien we de zon wat vaker. We gaan het meemaken.......

Het weer: heel veel sneeuw, heel veel regen. Temperatuur tussen -1 en 3 graden.