Kråkeslottet

Vandaag nemen we een dag vrij, er staat niets in de agenda, want de weersvoorspellingen zijn niet best. Uitslapen dus.....tot een uurtje of acht...... En de voorspellingen kloppen prima. Het stormt dat het een lieve lust is; de golven klotsen bijna tegen het raam en er komt ook genoeg regen naar beneden vallen. We kunnen ons geen betere plek voorstellen als het stormt dan hier!

We ontbijten op het gemak (drie hoeraatjes voor het fornuis!) en stappen wat later in de ochtend in de auto om de laatste inkopen voor het avondeten te gaan doen. Hiermee zijn we ook wel even zoet, want de dichtstbijzijnde supermarkt ligt een kwartier rijden hier vandaan.

Als we weer terug zijn en de auto parkeren, loopt Georg buiten. We maken een praatje en hij nodigt ons uit om koffie bij hem te komen drinken. Zo gezegd, zo gedaan, en tien minuten later stappen we bij onze buurman naar binnen. Het komt mooi uit; we hebben voor onszelf wat lekkers voor bij de koffie meegenomen, dus dat kunnen we nu met zijn drieën delen. Hij heeft zijn eigen huis en de Tower met vrienden eigenhandig in elkaar geknutseld en dat alles met gerecycled materiaal. We krijgen gelijk een rondleiding en hij laat ons al zijn creatieve ideeën zien. Maar jeetje, wat heeft die man een uitzicht zeg!

Dan vertelt hij bijna met tranen in zijn ogen dat wij geluk hebben dat we hier nog kunnen slapen. Over een paar maanden moet alles leeg zijn en worden Kråkeslottet en zijn eigengebouwde stulpjes tot op de grond toe afgebroken. En dat allemaal omdat één of andere rijke stinkerd zijn zinnen hier op dit plekje gezet heeft en er een hotel op wil bouwen. Eeuwig zonde.......

Maar hij heeft al ideeën over een ander huis waar hij wil gaan wonen; hij laat ze ons zien en vraagt wat wij ervan vinden. Nou, het ziet er op zijn zachtst gezegd goed uit. Tsja, hier kan je tenminste nog een aardig optrekje kopen voor (relatief) weinig geld.

Verder doen we die middag weinig; als het droog is gaan we nog even naar buiten om wat plaatjes te schieten van Kråkeslottet, we gaan wat aan de slag met de foto's, nemen de route voor morgen door en lezen wat, al met al een hele rustige dag.

Het weer: storm en rond de 4 graden, maar het voelt een stuk kouder aan. Veel regen, hagel en sneeuw.

Overnachten: Tårnet Kråkeslottet Bøvær