Reis met hindernissen

Piep...piep...piep...piep...........de wekker gaat, we moeten eruit!!
We kleden ons aan, smeren onze broodjes, proppen de laatste dingen in de koffer en dan zijn we klaar om naar Schiphol te gaan.

Alles verloopt dusver op rolletjes, we hoeven nergens lang te wachten. Bij het inleveren van de bagage vertelt de meneer achter de balie ons dat we ons over de koffer geen zorgen hoeven te maken, die zien we in Tromsø pas weer terug. Maar wij hebben hele andere dingen gehoord en gelezen; we zouden in Bergen, waar we onze overstap hebben, de koffer van de band moeten halen en weer opnieuw in moeten checken. En aangezien we maar een uur hebben om over te stappen, kan dit nog wel eens heel krap worden.

Opgelucht dat we geen gedoe meer hebben met de bagage, gaan we bij de gate zitten. En toen begon het gelazer.......

Ineens komt er met rode letters (en meestal betekent rood niet veel goeds) een verandering in het vertrekschema te staan, het vliegtuig heeft vertraging; in plaats van 08.20 uur vertrekken we pas om 09.10 uur!
De radartjes in ons hoofd draaien ineens op volle kracht; we vragen om een plekje helemaal voorin het vliegtuig zodat we er zo snel mogelijk uit kunnen als we geland zijn en gelukkig is dat geen probleem. We hebben nu een kwartier om naar een andere gate te rennen, dus met een beetje geluk zou dat goed moeten komen. Alleen komt dan de purser met een minder opgewekt bericht; we moeten toch de koffer opnieuw inchecken.

We rennen over het vliegveld en dat lijkt ineens veeeeeeel groter dan wanneer je geen haast hebt, maar uiteindelijk duurt alles toch te lang en komen we tot de conclusie dat we onze volgende vlucht nu toch echt gemist hebben.

Gelukkig gaan er nog meer vluchten richting Tromsø die dag, dus we zien het hoopvol in. We komen bij een aardige meneer van de Noorse vliegmaatschappij terecht die ons om gaat boeken, maar helaas is er voor de volgende vlucht, die om 14.25 uur vertrekt, maar één plekje vrij, we komen op de wachtlijst te staan. Inmiddels hebben we van de KLM ook bericht gekregen dat die ons om hebben geboekt naar de vlucht van 17.00 uur. Gelukkig, nu hebben we twee kansen!!

Na weer een paar uur wachten kunnen we gelukkig allebei mee met de vroege vlucht en landen we uiteindelijk rond 16.30 uur in Tromsø, waar we weer herenigd worden met onze koffer. Daar hebben we vrij snel de bus naar het centrum, wat maar een kwartiertje rijden is van het vliegveld, en zijn we zo in ons hotel. We eten nog wat, staan een half uur onder de douche en het gaat vast niet lang meer duren voor we in slaap vallen..........

Het weer vandaag: zwaar bewolkt, maar droog. Ongeveer 8 graden.

Overnachten: Clarion Collection Hotel Aurora Tromsø

Wilma

Eindelijk kan de vakantie echt beginnen.
Heel veel plezier

Appie

nou het zit lekker mee??