daas.reismee.nl

Van Boca Tapada naar Chachagua

Vandaag gaan we weer naar een volgende bestemming, Chachagua Rainforest Ecolodge, en aangezien het ongeveer 2,5 uur rijden is, doen we het vanmorgen heel rustig aan. Alleen loopt het weer anders dan we dachten, uiteindelijk komen we pas tegen half vijf bij de lodge aan…..

Natuurlijk zijn we ook deze ochtend weer vroeg wakker, we moeten nog een tijdje wachten eer we kunnen ontbijten, want daar zijn we pas om half acht welkom. Dan maar even op het gemak douchen en een stukje lezen, die koffer pakken doen we straks wel.
Het ontbijt is hier ook een dingetje……je kan kiezen uit drie soorten ontbijt, eentje met fruit en yoghurt, eentje met eieren en worstjes (eigenlijk zijn het kleine mini-frikandellen) en eentje met gallo pinto (de beroemde rijst met bonen). Nou wil het geval dat er vaak weinig toast bij zit, dus ik vraag netjes of ik extra toast kan krijgen. Wijst de mevrouw van het ontbijt direct naar onder op de menukaart. En wat staat daar in kleine lettertjes……2,50 dollar ieder extra dingetje wat je erbij wilt hebben. Nou, stop dan die toast maar ergens waar de zon niet schijnt zou ik zo zeggen, zulke gekkigheid bij het ontbijt hebben we nog nooit meegemaakt. Het is hier echt een grote geldmachine, overal moet op verdiend worden en dat is ook te merken aan het personeel, bijna iedereen doet te gemaakt vriendelijk. Het was een prachtige plek om vogels te zien, maar we zijn er niet rouwig om dat we vandaag weer vertrekken.

Eer dat we de koffers gepakt hebben en de rivier overgezet zijn, is het kwart over tien als we wegrijden. Het eerste half uur is hobbel de bobbel, een onverharde weg met hier en daar flinke kuilen, dus dat schiet niet zo op. We maken een tussenstop bij een van de buurtsupermarktjes om wat flessen drinken en koekjes in te slaan en gaan weer verder. Onze volgende stop zal in Muelle zijn, daar hebben we de leguanen-brug, er schijnen daar flinke grote en vooral veel leguanen te zitten. We komen er praktisch langs, het is even zoeken, maar al snel zien we een brug en een stelletje toeristen die net in een busje stappen, dus hier moet het zijn. We rijden de brug een keer over en weer terug, parkeren de auto en Dave gaat op onderzoek uit……..hoe we het weer voor elkaar krijgen weet ik niet, maar we zien geen enkele leguaan……..

We springen weer in de auto en vervolgen onze route. Al snel komen we in een kleine opstopping terecht; een stukje verder zijn ze met de weg bezig, maar we hebben geen idee waarom we er niet door kunnen. Dat wordt dus wachten…….en wachten……..en nog meer wachten…….en nog heel veel meer wachten…….de ene na de andere auto verlaat de rij en we staan nu bijna vooraan. Dave gaat eens polshoogte nemen en probeert een van die werklui te vragen hoe lang het nog duurt eer we verder kunnen. Maar heel gek, die man begrijpt niets van wat er gevraagd wordt en Dave komt zonder resultaat weer terug. Ineens springt iedereen weer terug zijn auto in en al snel kunnen we weer door………uiteindelijk hebben we een uur en twintig minuten stil gestaan…….

Als we al een heel eind richting het eindpunt zijn, rijden we ineens over een machtig mooie oude hangbrug. Aan de overkant is een parkeerplaats met een vlonder als uitzichtpunt, hier moeten we echt even stoppen! Naast het gedeelte waar de auto’s rijden is er speciaal een gedeelte gemaakt voor voetgangers, je moet hier ook geen hoogtevrees hebben, want er liggen hier van die stalen roosters waar je dwars door heen kijkt en het is een behoorlijke hoogte (of diepte, het is maar net hoe je het bekijkt). Na de nodige foto’s besluiten we om bij het restaurantje wat bij de parkeerplaats hoort wat te gaan drinken. We werpen ook een blik op de menukaart en we gaan ervoor, we eten hier wat, want dat is allicht stukken goedkoper dan in het restaurant van de lodge waar we straks terecht komen, waar het gemiddelde hoofdgerecht 25-30 dollar kost, daar kunnen we hier drie keer voor eten!

Inmiddels hoost het weer, de regen komt met bakken uit de hemel zetten, maar wij zitten voorlopig droog. Dave neemt nog een lekkere bak koffie, we krijgen er nog een koekje bij en we maken met de meneer van het restaurant met handen en voeten nog een praatje. We worden zelfs nog uitgezwaaid als we wegrijden.

Zoals gezegd komen we dus uiteindelijk pas tegen half vijf bij onze ecolodge aan, het ligt er weer geweldig bij, de huisjes zijn super, hier houden we het wel drie nachten uit. Als Dave ’s avonds de route nog eens aan het bekijken is die we gereden hebben, komt hij erachter dat er hier in de buurt een cache ligt en drie keer raden waar………bij de oude hangbrug, we zijn er gewoon langs gelopen…….

Oh ja, de temperatuurmeter doet het weer in de auto. We zijn vanmorgen begonnen met 34 graden en we hebben de middag afgesloten en 23 graden; je zou het er bijna koud van krijgen!