daas.reismee.nl

Corrieshalloch Gorge

We hebben een onrustige nacht achter de rug, er staat een flinke storm aan de kust, de regen klettert op het dak en de camper schudt alle kanten op; dit wilden we wel een keer meemaken, maar het zijn nou niet echt de optimale omstandigheden voor een goede nachtrust kan ik je vertellen....

Als we eenmaal uit bed zijn, verdwijnen de donkere luchten als sneeuw voor de zon en binnen de kortste keren schijnt het zonnetje weer. We doen ons (inmiddels) dagelijkse ochtendritueel en rijden om een uur of tien de camping af, jammer, zo zullen we ze niet vaak meer tegenkomen, wat een pracht-plek hadden we hier.

De eerste stop is vijftig meter verder op de parkeerplaats van het Information Centre, waar we het laatste verhaal en de foto's nog even op internet zetten voordat we wegrijden.

De planning is om vandaag naar Scourie te rijden, een ritje van hooguit anderhalf uur. We rijden maar een klein stukje, omdat de dag daarna de eerstvolgende camping redelijk ver weg ligt. Maar ja, als wij plannen maken, komt er meestal niet veel van terecht, zo ook nu dus. De camping die we op het oog hadden, is gesloten (ondanks het voorwerk wat we in Nederland al gedaan hadden), dus nu zijn we wel verplicht om door te rijden.

Voor de volgende camping die open is, moeten we ruim twee uur rijden, op zich geen probleem, want we zijn nog vroeg genoeg. Onderweg maken we nog verschillende foto-stops, want niet alleen hebben we hier allerlei soorten weer op een dag, we hebben ook heel diverse landschappen waar we doorheen rijden. Inmiddels hebben we ook het laatste stuk single-track road erop zitten, dus nu gaat het rijden alweer een stukje sneller.

Onderweg stoppen we ook nog even bij Ardvreck Castle, een toren van een kasteel wat er mooi bij ligt zo aan het Loch Assynt. We maken snel een fotootje, want er wordt een kleine buslading toeristen uitgeladen die richting de ruine lopen. Die boffen maar, die hebben een echt Schot als reisleider, inclusief kilt. (lijkt me trouwens erg koud met dit weer, maar dat moet ik deze vakantie toch ook  nog maar eens vragen aan zo'n man)

We rijden weer verder naar Corrieshallog gorge en de falls of Measach, een kloof van 61 meter diep en een waterval die hier 46 meter in naar beneden stort. En het is gelukt, we hebben hem gevonden en zijn er niet voorbij gereden, ware het niet dat de hangbrug over de kloof en het uitzichtpunt wat over de kloof heen hangt, gesloten zijn vanwege werkzaamheden. Jammer hoor.....

We besluiten maar om vannacht hier op de parkeerplaats te overnachten, we hebben niet zo veel zin meer om door te rijden naar een camping. Wat is dat toch makkelijk, als je een aardig plekje ziet, gooi je de camper aan de kant en blijf je staan. Als we eenmaal staan en we de motor van de camper uitzetten gaat het regenen en niet zo zachtjes ook! We wachten nog een half uurtje en gaan dan toch een stukje wandelen langs de kloof, maar jammer genoeg missen we de echte uitzichten in de diepte.

De rest van de middag blijft het regenen, maar gelukkig zitten wij warm en droog! Als het langzaam donker wordt, staat de pasta te pruttelen op het mini-gasfornuis en en is het kacheltje aan; wij komen de avond wel weer door.....

Weer: storm en regen vannacht, al snel droog met zon en in de loop van de dag steeds meer bewolking met regen later in de middag.